COMUNICAT: davant de l’aprovació de la llei del referèndum el passat 6 de setembre

COMUNICAT d’UNITAT PEL CANVI

El dia de la Diada nacional de Catalunya i davant de l’aprovació de la llei del referèndum el passat 6 de setembre, UpC vol expressar el següent:

• El context polític d’aquesta Diada ve marcat per l’immobilisme del govern del Partit Popular que es nega a donar solucions a l’anhel de la ciutadania catalana que vol exercir el dret a decidir i per l’acord entre Junts pel Sí i la CUP per convocar un referèndum que al nostre entendre no té ni el suficient suport ciutadà (JxS i CUP sumen el 47,8% dels vots a les últimes eleccions) ni garanties per tirar endavant una iniciativa d’aquesta magnitud i importància de manera efectiva i amb el reconeixement necessari.
  • Davant d’aquesta situació -tal i com consta al nostre programa electoral- ens reafirmem decididament perquè la ciutadania de Catalunya pugui exercir el seu dret a decidir amb un referèndum amb reconeixement i garanties, talment com reclama el 75% de la població, i actuem i treballem en aquesta direcció.
  • Entenem que la proposta aprovada pel parlament el passat dia 6 de setembre no presenta les suficients garanties democràtiques per ser el referèndum que necessita el país i donar sortida a la situació actual. També entenem que la ciutadania que vulgui participar ho ha de poder fer, és per això que UpC no posarà impediments a la celebració de la convocatòria que ha fet el president de la Generalitat per al proper 1 d’octubre. En aquest sentit s’ha pronunciat el portaveu del grup municipal d’UpC, Joan Berlanga, que ha explicat al respecte que “no compartim el full de ruta de Junts pels Sí i la CUP però entenem que les persones que vulguin votar el proper 1 d’octubre han de poder fer-ho amb normalitat”.
  • A la vegada entenem que aquesta mobilització en cap cas ha de posar en perill de cap mena ni als treballadors i treballadores públics ni a l’Ajuntament, la institució municipal de tota la ciutadania.
  • Unitat pel Canvi és una candidatura municipalista i la seva prioritat és la ciutat de Sabadell i els nostres representants municipals -com fins ara- continuaran treballant per remuntar la ciutat des de l’esquerra i escoltant a tots els barris de Sabadell.