Comunicat després de l’Assemblea d’UpC

COMUNICAT D’UNITAT PEL CANVI A SABADELL
1 DE JULIOL DE 2017

Després de la reunió de l’assemblea d’Unitat pel Canvi d’aquest 1 de juliol per valorar l’incompliment de l’acord de govern de Sabadell, volem fer saber el següent:

• Lamentem que, després de mesos de negociació, el relleu a l’alcaldia que estableix a l’acord de govern no s’hagi concretat a conseqüència de les estratègies negociadores d’algunes formacions, que han volgut evitar l’acord amb dilacions, interpretacions interessades del text i amb estratègies més pròpies de la vella política que de les noves formes de fer política que recull l’actual acord de govern.

• L’assemblea s’ha reafirmat de manera unànime en la idea que el compliment de l’acord de govern passa perquè el relleu a l’alcaldia havia d’haver recaigut en el candidat més votat, que no és un altre que el nostre cap de llista, Joan Berlanga.

• Posem de manifest que ERC i Guanyem Sabadell han volgut trencar l’acord de govern quan han vetat la proposta feta per la CRIDA, amb el suport d’UpC, de fer el relleu a favor de Joan Berlanga, tot i ser el candidat més votat per la ciutadania i tenir el suport de la majoria dels regidors (8 sobre 14).

• Malgrat aquest deshonest i deslleial veto, ens reafirmem en el compliment de la part del pacte que encara és possible i procedir al relleu en l’alcaldia, sobretot per poder donar un nou impuls al programa de govern.

• Assumim que el relleu no recaigui en el nostre candidat i ho faci en el candidat de Crida per Sabadell ja que no ha estat vetat ni per ERC ni Guanyem.

• Conseqüentment, l’actual alcalde d’ERC ha de dimitir -per fer efectiva la posta a disposició del seu càrrec, que s’hauria d’haver concretat el passat mes de juny- i s’ha de convocar, en els propers dies i amb la màxima celeritat, un nou ple d’investidura que garanteixi el relleu a l’alcaldia establert a l’acord de govern, que en aquest cas, recauria en el candidat no vetat, Maties Serracant.

• Per acabar, deixar constància que Unitat pel Canvi sempre posa i posarà per davant l’interès general de la ciutat i de les classes populars, que al nostre entendre, en aquests moments, passa per continuar treballant per remuntar Sabadell dins del govern des de l’esquerra.

• A la vegada l’assemblea també expressa la voluntat de ser exigent en el compliment del nostre programa electoral i del pla de mandat del govern i no caure amb un actitud complaent davant l’obra de govern.

1. Respon Mikel

Para hacer carriles bici a los amigos de Gracia y colocar palotes en el cole de los hijos de los amigos de Gracia, y tener los barrios donde no os votan, llenos de mierda, meter en la oposición de poli a la hija de la Pepita y el Ferrán….. Para todo eso, porque nonos vais.. de buen rollo, y dejáis a Sabadell tranquila?