COMUNICAT sobre la instal·lació d’un consultori mèdic privat al Mercat Central

Els regidors d’Unitat pel Canvi han traslladat a la resta de membres del govern de l’Ajuntament la necessitat de dur a terme una modificació dels reglaments dels mercats municipals de Sabadell, per tal d’introduir la impossibilitat d’ubicar-hi instal·laciones mèdiques privades, recollint la protesta de la Marea Blanca i d’altres col·lectius en defensa de la Sanitat Pública, que compartim plenament. La proposta d’UpC es formula després que la setmana passada s’obrís al Mercat Central un consultori privat de medicina primària, en una de les parades del recinte municipal.

Cal recordar que en concret el reglament del Mercat Central, pel qual es regulen les activitats previstes i s’estableix com s’han d’autoritzar, va ser aprovat l’any 2004, i que l’Ajuntament de Sabadell no disposa de normativa que empari la denegació d’una sol·licitud admesa per qui gestiona el Mercat.

En aquest sentit Ramon Vidal, regidor de Salut, ha declarat que “en un moment com l’actual en que el model de Sanitat Pública gratuïta, de qualitat i universal, està en risc per les retallades acumulades, la privatització de la seva gestió, la manca d’inversió suficient i la pèrdua de drets laborals dels seus i de les seves professionals, des d’Unitat pel Canvi entenem que els reglaments dels mercats no han de facilitar la ubicació d’iniciatives sanitàries privades, permetent que s’instal·li aquest negoci privat en un bé públic de la ciutat“. Per aquest motiu, “hem traslladat a la resta de companyes i companys del govern la necessitat d’introduir una modificació als reglaments dels mercats en aquesta línia“, ha explicat Vidal.

De fet, el treball d’actualització dels reglaments és una qüestió que s’està treballant des del govern des de fa uns mesos, dins del replantejament general del model de gestió dels mercats municipals.