La transparència com a principi bàsic: de la campanya al govern

Unitat pel canvi a Sabadell presenta els seus comptes, de forma clara, sobre la campanya electoral.

 

El compromís de construir una ciutat justa i equitativa només és real si s’acompanya d’accions concretes i efectives. A Sabadell la desinformació i l’opacitat per part del govern municipal ha contribuït a ocultar la corrupció i a generar desconfiança de la ciutadania en la política. Per aquesta raó, Unitat pel Canvi ha decidit fer un pas endavant i donar exemple per regenerar el funcionament de la democràcia municipal, donant a conèixer el pressupost i el finançament de la seva campanya.

La campanya electoral d’Unitat pel Canvi a Sabadell s’ha dirigit al compliment rigorós i elemental del Codi Ètic i a la legalitat vigent. D’aquesta manera, la candidatura s’ajusta escrupolosament a la despesa de 0,11€ per habitant, de forma que el cost total de la campanya dels partits no hauria de sobrepassar els 25.550€. Els conceptes d’aquesta despesa són els materials de difusió imprescindibles per explicar a la ciutadania la candidatura i les propostes: cartells, publicacions i divulgació de material gràfic i a mitjans de comunicació, fons d’escenaris, sobres i paperetes de vots pels actes, planter de les cebes pel canvi, sonorització d’actes, logística i transports. En total, la campanya electoral d’Unitat pel Canvi se situa en els 22.450€, per sota del que estableix llei.

Unitat pel Canvi ha prioritzat tenir una presència continuada de persones de la candidatura a tots els barris, per poder parlar amb la gent a peu de carrer, a d’altres fórmules tradicionals com les banderoles, el cost de les quals és molt elevat (per exemple 438 fanals amb 2 banderoles, té un cost aproximat de 17.000 €). “Ho hem fet per estar al carrer, explicant el nostre projecte a la ciutadania, als barris, no amb grans muntatges”, ha assegurat l’alcaldable Joan Berlanga. “Convidem a la resta de forces polítiques a compartir amb total transparència amb la ciutadania quin és el seu pressupost de campanya i d’on procedeixen els seus ingressos, tal i com hem fet nosaltres”, ha demanat.

Representants d'Unitat pel Canvi durant la roda de premsa de presentació del pressupost de campanya

Representants d’Unitat pel Canvi durant la roda de premsa de presentació del pressupost de campanya

Les persones d’Unitat pel Canvi, el motor de la campanya

D’altra banda, els ingressos d’aquest finançament provenen de préstecs personals de persones particulars i de l’emissió de bons que es retornaran en divuit mesos. Així, la candidatura no depèn d’entitats financeres ni d’empreses que limitin la sobirania de les decisions de forma que es pot garantir una total independència i autonomia tant de les propostes plantejades com de les accions que es porten a terme cada dia. “Nosaltres no devem res als bancs i això ens fa totalment lliures”, ha conclòs Berlanga.

Per tant, tota la feina d’organització i treball de la campanya es fonamenta, en primer lloc, sobre el treball i l’esforç de desenes de companys i companyes militants i simpatitzants de les organitzacions polítiques que constitueixen la candidatura (gent d’Iniciativa per Catalunya Verds, de Podemos, d’Esquerra Unida i Alternativa) així com les persones independents que s’hi han sumat, que amb les seves il·lusions, esperances i ganes de tirar endavant el projecte polític en comú, fan que Unitat pel Canvi estigui present diàriament a tots els barris de la ciutat.

El pressupost de campanya detallat

Els principals conceptes de campanya són :

– Cartelleria: 6.000€
– Altres materials gràfics (pamflets, revista, et al.): 8.000€
– Planter de cebes del canvi: 400€
– Publicitat: 4.000€
– Fons d’escenari: 550€
– Sobres i paperetes de vot: 500€
– Sonorització d’actes: 1.500€
– Varis (inclou logística i transports, et. al.): 1.500€

TOTAL: 22.450 €

About the Author: assembleaoberta

Deixa un comentari