Can Llong – Castellarnau

1 comentari

  1. Respon Javier González Motos

    En relació amb el déficit d’inversió pública i de planificació dels anteriors governs del psc al nostre barri, actualment ens trobem amb 25 nanos que no poden estudiar al seu barri. A continuació els hi deixo la carta enviada pels pares i mares de Can Llong tant a l’ajuntament com als serveis territorials de la Generalitat. També senyalar l’agravi comparatiu que s’està tenint amb Can Llong/Castellarnau ja que el districte “Centre” ha tingut el mateix problema que el nostre però directament l’ajuntament els hi ha facilitat allò que nosaltres demanem: una tercera linia educativa a les escoles del barri perque aquests 25 nens/nenes puguin “fer barri”.

    Tercera Línia P-3 Mas Boadella/Virolet/Can Llong

    En vistes del sorteig celebrat per l’adjudicació de places per a la formació d’educació infantil 2014-2015, en la qual han quedat 25 nens i nenes sense possibilitats de plaça al centre que han demanat en primera opció, exposem i demanem al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya “una tercera línia als centres Mas Boadella/Virolet/Can Llong, degut al que considerem un repartiment injust de les places adjudicades als nostres fills de P3. A continuació exposem les nostres raons:

    1) Sense criticar el mètode (càlcul de dues direccions i l’ajuntament calcula els potencials de cada col•legi fins a fer la distribució) creiem que els resultats han sigut del tot injustos. Vint-i-cinc dels nostres fills no han estat admesos a l’escola triada per nosaltres, sense tenir alternatives viables al nostre barri degut a la inexistència d’oferta. Trobem vàlida com a explicació a aquest resultat la mala gestió de la teòrica àrea de “proximitat”, que considera un col•legi, com el Font Rosella, situat a vint minuts a peu com a pròxim, tenint tres escoles al barri de Can Llong sense places per als seus veïns. A més, tenint en compte la gran distància d’alguns dels centres que es consideren com a pròxims per al Departament, ens trobem amb la paradoxa que no existeix transport públic eficient que arribi a algun d’aquests col•legis des del nostre barri.

    2) No entenem com el Departament, havent tingut aquest problema en anys anteriors en els que s’ha hagut d’incorporar una tercera línia en, per exemple, l’escola Mas Boadella, no ha solucionat encara el problema que avui presentem. Si bé, la manca d’inversió de la Generalitat és fàcilment visible al barri (tenim a l’escola Virolet en barracons) hi hem d’afegir ara un sistema distributiu injust que té com a resultat l’exclusió dels nens dels serveis bàsics, existents, del seu barri.

    3) Un altre punt, relacionat amb la manca de previsió de l’administració i que produeix el problema, és la falta de coneixement del futur educatiu dels nostres fills. Recordem que l’educació dels nens no s’acaba amb la primària. Les escoles Can Llong, Virolet i Mas Boadella estan adscrites a l’escola d’educació secundària del barri, a l’IES Arraona, mentre que la resta estan adscrites lògicament a escoles que queden fora del barri com poden ser el IES Ferran Casablancas, IES Sabadell i IES Miquel Crusafont. La conseqüència directa d’això és que aquests nens se’ls impossibilita els estudis al seu barri i mai tindran l’opció de fer-ho.

    4) La responsabilitat social de la Generalitat de Catalunya, tant en l’educació dels seus ciutadans com en la formació d’una societat més solidària, col•laboradora, formadora de valors, queda dissolta amb aquesta actuació. L’educació dels nostres fills no es resumeix a passar temps a l’escola sinó a poder desenvolupar aquells valors aconseguits allà amb els seus veïns i amics del lloc on viuen. En definitiva, amb aquest sistema no s’està possibilitant allò que l’expressió catalana “fer barri” considerem com a ideal per al bon funcionament del col•lectiu. I més si es poden aconseguir els recursos fàcilment o ja hi són.

    5) La multitud de normes passades i presents de la legislació referent al sistema educatiu i que totes van encaminades a reconèixer el dret d’elecció de l’escola per part de l’alumne en el marc de l’oferta existent, com la llei 12/2009 de l’educació a Catalunya. El nostre problema recau justament en la impossibilitat d’exercir-lo per culpa de la inexistència d’aquesta oferta en relació amb la quantitat d’alumnes del nostre barri i que trobem com a responsable directe al Departament d’Educació.

    Per tot això exposat anteriorment, demanem l’inclusió d’una tercera línia educativa a qualsevol escola del barri que respongui a les necessitats educatives dels aproximadament vint-i-cinc nens que es quedaran sense plaça educativa al seu barri/districte.

Deixa un comentari