Unitat pel Canvi reivindica trens semidirectes Sabadell – Barcelona

Aquest dilluns s’ha inaugurat la nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la ciutat, Sabadell plaça Major, un fet que Unitat pel Canvi celebra atès que, després de més de deu anys d’obres i del permanent endarreriment en la previsió del seu acabament (al 2012 les obres fins i tot es van paralitzar totalment), per fi la ciutat comença a veure els primers resultats. No serà, però, fins a la primavera de 2017, segons explica el conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull, quan les cinc estacions d’FGC previstes a Sabadell funcionaran plenament.

Amb la inauguració de Sabadell plaça Major el Govern de la Generalitat preveu un augment d’unes 40.000 passatgeres i passatgers, el que vol dir un increment del 20% del nombre total d’usuàries i usuaris. Aquesta estimació, segons Tere Ibáñez, membre d’Unitat pel Canvi, “és molt probable que sigui bastant superada” perquè, tal i com ha explicat, “només cal recordar que el mateix Rull parlava d’una previsió d’un augment del 20% o el 25% de passatgeres i passatgers amb les noves estacions de Terrassa i l’increment real va ser de quasi el 50%”.

Trens semidirectes

Tot i que el Govern de la Generalitat ja ha anunciat la seva intenció d’ampliar les freqüències de pas de la línia S2, entre Sabadell i plaça Catalunya de Barcelona, de cara a l’any vinent, per Ibáñez “cal preveure ja mesures que pal·liïn l’increment abans no es col·lapsi el servei i un any és massa temps”.

A més, és sabut que un factor important que tenen en compte les persones a l’hora de decantar-se pel transport públic, enlloc de pel cotxe, és el temps que s’inverteix i “amb la creació de més parades s’allarga el temps total de trajecte entre la cocapital vallesana i la capital catalana”. Per això Unitat pel Canvi, ha explicat Ibáñez, proposa entre d’altres mesures “la recuperació de trens semidirectes entre Sabadell i Barcelona, que agilitzin i facilitin la circulació de persones entre dues de les poblacions més grans de Catalunya”.

Inauguració de les noves estacions de Ferrocarrils a Sabadell Font: Jaume Manyosa (via Patrimoni Sabadell)

Inauguració de les noves estacions de Ferrocarrils a Sabadell Font: Jaume Manyosa (via Patrimoni Sabadell)

Per fer-ho possible, Unitat pel Canvi reivindica que el Govern de la Generalitat podria aconseguir finançament “eliminant previsions viàries insostenibles i cares com la quarta ronda i augmentant les previsions de transport públic, en especial de xarxa ferroviària”.

I és que a pesar de que la gran majoria de la població realitza desplaçaments curts en el seu dia a dia, les polítiques de transport i mobilitat dels darrers anys s’han basat en la creació de grans infraestructures, com AVEs i aeroports, que després han demostrat ser un fracàs. Per Unitat pel Canvi és hora de posar la mobilitat al servei de la majoria, fomentant un transport públic de primer ordre i on tothom hi pugui accedir.

En tot cas, més enllà de l’ampliació de les freqüències de pas o la creació de trens semidirectes, Unitat pel Canvi “vetllarà per la correcta finalització de les obres pendents, com l’arribada del ferrocarril a Ca n’Oriac o el projecte per soterrar tot el tram de vies que discorrerà a l’aire lliure entre els barris de Can Feu i Gràcia” i reivindicant qüestions com “la millora en la seguretat, l’accessibilitat, la fiabilitat, els horaris i els preus dels trens i de les estacions”.

About the Author: assembleaoberta

Deixa un comentari